Längtar tills imorgon

Den här speciella känslan av att ha en längtan till morgondagen har börjat infinna sig varje kväll. Den har inte varit given förut. Inte ens påtänkt.
Känner mig nästan pånyttfödd, som ett barn som dansar i solskenet och vill vistas där för evigt.
Så kände jag som barn. Lade mig på kvällen med ett leende inför alla roliga planer som väntade på en vid gryningen.

Jag har haft en del kontorstid här i min lilla borg under senaste tiden. Det har handlat om ekonomiska ärenden i stort som smått. Planering och kalkylering. Här smids det planer ska ni veta.
Idag slutfördes ett stort ärende av ekonomiskt betydande dignitet, och då är jag återhållsam. Jag hade stora förväntningar på avtalet och det slog väl ut till hundra procent. Samtidigt som ett annat juridiskt ärende slutfördes till min fördel.
Ja, det går bra nu på alla plan och det gäller att inte släppa taget. Jag unnar mig att vara mallig just nu.

Har börjat på Hagabadet och tycker att det är genuint kul och givande. I morgon ska jag träffa en hälsoinspiratör och vistas på romerska spaet tänkte jag.
Sist skulle jag testa ovala polen efter att jag hade bastat. Jag ville mjukstarta med lite balettövningar. Jag orkar inte så mycket nu. Tänkte tjuvträna lite innan jag bokade in mig på något.

Det jag inte visste var att man inte ska vistas där när det är bokade pass. Helt plötsligt samlades det folk i vattnet och en instruktör uppenbarade sig vid bassängkanten och musik strömmade ur högtalarna medans han klappade händerna.

Herrejösses. Jag blev ju helt överrumplad och kunde inte med att dra mig ur. Hur skulle det se ut?
Passet på 45 minuter gick jag igenom, med diverse olika hantlar och redskap. Någon överjordisk kraft infann sig plötsligt. Men jag måste ha framstått som rejält bortkommen i sammanhanget. Några kallsupar kom på fråga. Man skulle cykla i vattnet på ett redskap, samtidigt som man skulle hålla balansen. Jag ramlade och kom nästan inte upp från vattenytan så instruktören fick gripa in. Det såg säkert ut som att jag skulle drunkna, hahahah. Som jag skrattade under passet. Min nya baddräktsklänning var iallafall jättefin…

_20180602_103623.JPG

Ovala bassängen, eller ägget kallad. Där låg jag själv och gjorde balettövningar i godan ro. Träningen senare gick ut på att man gick i cirklar runt bassängen med olika stationer med olika redskap, så kallad cirkelträning.

Nåväl. Jag hamnade bland ett glatt och peppande gäng och jag bastade med några efteråt. Och drack jättegott ingefära, citronthe i ett mysrum med dämpad belysning och levande ljus.

Ja, Ni förstår kanske att jag längtar tills imorgon med..

Kramisar så länge

13 tankar om “Längtar tills imorgon

  1. Vilken alldeles underbar känsla som detta inlägg förmedlar! Man blir glad bara av att läsa det. Grattis till lyckade juridiska avtal dessutom.

    Kram

  2. Ett så härligt och hoppingivande inlägg! Nu är du på G igen, toppen. Det badet verkar himmelskt, fortsätt med det😃👌🏼. Jag gick på vattengympa innan i 10 år så det där med att cykla sittande på en lång ” korv” i vattnet känns igen haha. Inte helt enkelt men kul. Ser fram emot fler roliga beskrivningar av ditt nya liv. Stay strong snygging🦋🌸

    • Ja, den där cykeln alltså.
      Det är mkt kul som händer. Dock är telefonfan död. Paddan död. Sedan har jag blivit utmattad. Det visade sig ha naturliga orsaker. Har väldigt lågt hbvärde, samt lågt sköldskörtelvärde. Det har ändrat sig plötsligt, så jag är väl på fötter snart igen, med mediciner.
      Kramisar fina Stina

  3. Du har vänt blad och är inne i ditt nya liv. Det känns otroligt roligt att läsa!
    Fortsätt med den underbara känslan av nyfikenhet att testa, det går vägen!
    Varm kram ❤

    • Tack underbara peppande människa. Har bara blivit utmattad på grund av lite dåliga världen, som snart borde vara tillrättade. Mitt levaxin ska korrigeras. Har för lite, samt att hb värdet är väldigt lågt, så de ska ta reda på varför.
      Ska kanske till Lidköping i sommar. Är du hemma så kanske vi kan ta en bloggfika.
      kramisar

    • Mentalt sett jättebra. Struligt med vissa värden bara. Och tekniskt strul. Död mobil och padda. Kan inte ta bilder. Jättestörigt. Jag har inte ork att ta mig till trebutiken, så jag får vänta tills helgen som kommer, då min mamma kommer hit. Orkar inte gå merän 50 meter åt gången, yr och svag, samt smal som ett spett. Men nu vet jag varför och att det borde rätta till sig. Så det är ju bra att veta.
      kramis omtänksamma du.

Lämna en kommentar