Snopet

En dag när jag var ute och spatserade, passerade jag en fruktbutik i en annan del av staden. Avokadon kostade 5kr stycket och bär i ask 15 riksdaler. Silket klipp, tyckte jag och slog till.
Väl hemma tog jag en fruktkniv och satte mig i soffan. Skar upp den, och blev något konfunderad över min udda upptäckt. Det låg nämligen en avokado i avokadon, hur nu detta kan vara möjligt. Tyckte väl att den inte gick att skära av på mitten utan jag fick skära runt om för att få väck locket. Sedan blev det stopp när jag skulle äta den med tesked. Det gick att få loss lite runt om.
Har för mig att jag hört att någon upptäckt ett ägg i ett ägg. Men avokado, nää.

DSC_1686
Snopet

Under bären var det mögel dessutom, så min göttiga upplevelse uteblev.Billigt och oätligt.
Att reklamera var inget alternativ, då spårvagnsbiljetten skulle kosta mer, plus min icke-existerande lust.

Ringa då? kanske någon tänker.
Men hur skulle jag framföra mitt lilla ärende?
– Hejsan, mitt namn är Mickan. Jag var och köpte frukt hos er tidigare idag och fick en avokado med en avokado i.
Ja, Ni hör ju

Nåväl. Värre katastrofer har hänt i världen, så jag har gått vidare…

Kramisar

8 thoughts on “Snopet

  1. Ha,ha…ja det skulle ju låta lite märkligt. Detta har jag då inte varit med om. Men så tråkigt att det var mögel du som tyckte att du gjort ett fynd. Ha nu en fin kväll. Kramelikram

  2. Örk för en sån avokado. Jag tycker det kan vara lite knepigt ibland att hitta fina. De kan se helt felfria ut utanpå så kommer man hem o delar den och hittar nån brun sörja. Men du är ju unik haha, som hittar en avokado inne i en annan. Den upplevelsen får väl vara värd pengarna…. Kramis från Lundamörket( jag avskyr mörka morgnar och kvällar men nu är här uppladdat med vitaminer av alla de slag. Om de funkar? Ingen aning, men tron kan ju försätta berg säga det;) tjingeling

Kommentera

