Det där med vitlök.

Visst är det härligt med vitlök i mat. En liten extra krydda, i tillvaron.
Gött, gött, för alla utom grannarna.
Någon har flyttat in i huset, som verkligen diggar vitlökens smaker, samt eventuella välgörande egenskaper.
Typ dagligen.
Jag gick till hissen och skulle åka ner 7 våningar. Jag började vingla mellan de smala väggarna, höll på att inte känna igen mig i hisspeglen. Jag var lost. Vitlöksdoften höll på att förstöra mitt förstånd!! Verkar som någon gjort ett klipp, som köp 30 vitlökar, betala för en.
Med mitt äckelmagade sinne rusade jag ut till slut. Jag sprang på ett träd. Det gav mig ny kraft. Fick stå där och kramas till all förgiftning gick ur mina lungor. Dolf påpekade samma sak, så jag har nog inte hallusinationer. Ja. lite skoj.

Men jag hoppas att de slutar med dumheterna.

Själv slopar jag vitlöken tills vidare.

DSC_1671

6 thoughts on “Det där med vitlök.

  1. Exakt som både du och ovanstående säger; allt i måttliga mängder, älskar vitlök men så mycket som du beskriver borde ju inte ens vara gott i maten utan ta över smakerna helt. Hoppas de lugnar ner sig, eller be hyresvärden om en redig fläkt i trappan😝🙊🙊. Kram o var rädd om dig! Ikväll är det storm här så det ylar i fönsterna, huuuu🌪☔️

    • Det där med fläkten blev jag djupt imponerad över. Jag ser den riktigt framför mig, hahah. Ingen fön behövs. Bara att duscha och gå ut i trapphuset.
      Dolf sa till mig att det luktade som någon skulle haft en spann med vitlök.
      Jaja. Hoppas att stormen har bedarrat hos er nu.
      kramisar

Kommentera

