Mook Thai

DSC_1476

Pad King, wokad. Gul lök, blomkål, paprikabroccoli, ingefära, ostronsås.

Så underbart gott. Detta är en takeaway resturang här i närheten, men jag vet att detta är en stadig rätt i olika thairestauranger. Alla är inte lika skickliga, för jag har testat olika i stan. Märkligt att man är så hemmablind.  Mook Thai, ligger bara ett stenkast bort. Har även testat deras, Pad MeeNmanhoi (wokade äggnudlar) Cashewnötter,vitlök,paprika, vitkål, ostronsås.

Vet att många åker dit från andra sidan staden, för den goda matens skull. Man kan även äta där inne. Men lokalen är väldigt osexig om man säger så. Som en lokal…

Alla rätter är inte goda. Vi skulle testa, Kaeng Koa Sapparod (gryta) Kokosmjölk, ananas, morot, gul lök, curry. En väldig besvikelse, för bägge ätande.

Men övriga rätter, som jag recenserat här rekommenderar jag från hjärtat.

Svårt att sätta Mickisar. (betyg, för den som inte vet) Plus för de ovanstående rätterna. Minus för den sista.  Sedan irriterar jag mig på deras kortmaskin, som aldrig funkar.

Så gå dit och hämta underbar mat. Det som jag rekommenderar. Och för guds skull, glöm inte kontanter.

kramis

11 thoughts on “Mook Thai

  1. Älskar thaimat, men den ska vara gjord med kärlek.. Som allt annat. Fanns ett ställe här som hette Ming Palace innan, vet inte om du var där ngn gg. Vi döpte raskt om det till ”Restaurang håriga kycklingen” efter att vi fick in en stor bit kyckling med hår och fjäder på. Ve och fasa😂😂efter det var vi aldrig där. Den finns inte kvar längre.

    • Kanske inte så underligt att den inte finns kvar längre. Fyy Fåglarna. Med hår? Känner inte igen att jag har varit där.
      Det där med kärlek tror jag med på. Inga håriga maträtter.
      kramisen

Kommentera

