Älskar, älskar inte.

DSC_1426

Som vanligt, När Dolfen kommer upp för backen, brukar vi vinka till varandra. En liten slängpuss kan också komma på fråga.

Sedan ringer han på dörren. Jag blir lika irriterad varje gång. Han vet det. Allt för att jäklas. När jag öppnar dörren står han där med resväska och allt.

Han sträcker fram handen, med en liten blomma. Sedan tittar han rart på mig och frågar. – Älskar du mig eller inte?

Så är det med denna blomma. Man rycker blad efter blad, med denna fråga. Frågan i sig kändes något onödig, så blomman fick ligga i vatten istället.

Jag återkommer om den är kal.

Midsommarkramar önskar jag er, och berätta gärna vad ni har för er. Det är lika fint som att få en blomma.

6 thoughts on “Älskar, älskar inte.

  1. Tankte jag skulle jobba som vanligt faktiskt! Men vi firar ju inte midsommar i Australien, dessutom ar det vinter (max 7 och muligt imorgon sa kanske battre vader an i Sverige?). Ser fram emot din Gbg rapport efterat.
    Glad midsommar!

  2. Tack för din berättelse, du gav mig en blomma där 😀
    Själv har jag inte något särskilt att förtälja, mer än att jag ska gå fram till stan och till folkvimlet, medan solen är på tillfälligt besök, innan regnet.
    Glad Midsommar 💙

  3. Här har solen varit framme tills nu. Aha, så du ska gå ut till staden, mysiga Lidköping.
    Gubben står i köket och ska göra någon sillröra. Så det blir väldigt enkelt här. Eller så är det det bästa. Go mat, bubbel, trevliga samtal.
    Kramis finaste du. Ja, glad midsommar

Kommentera

