Min kriminalhistoriska historia..

Den blev rätt kort.

Tänker på min sencor plus mätare. Nuförtiden ligger jag väldigt lågt, trots att jag sänker doser. Måste häva i mig socker.

Men jag har stuckit i mig en mätare. Flera gånger som jag går in i butiker, samt i värsta fall när jag går ut tjuter, tjuvlarmet. Skitpinigt.

DSC_1320

DSC_1317

Här är scannern.

Hur som helst, tänker jag på gamla tider. De där kriminella. Då när man snodde. De gamla goa tiderna.

Jösses. Minns när jag var elva år gammal. Jag var typ ett diabetiker, samt var väldigt förbjuden att äta godis.

Morsan och jag var och handlade. Vi bodde typ på landet, så vi fick bila till något som hette Brännborns. En mataffär, för de som inte vet. Hursomhelst, så handlade hon. Jag tog en tur i affären själv. Gick förbi godishyllan. Den där lakrisalen såg mycket lockande ut. MYCKET..

Att vara kriminell, var enkelt!

Tills att mamma var i mitt rum, och frågade var godiset var ifrån.. Halva paketet var kvar. Erkände med en gång. Jag snodde det från Brännborns. Min pedagogiska mamma förklarade att det inte var okej. Hon drog ut sin pedagogik ut till sin spets, så vi gick ut till bilen.

Vi åkte till Brännborns, med ett halvt paket Lakrisal.

Väl inne i affären, så frågade mamma efter butikschefen. Sedan när han kom, fick jag erkänna min synd. Mamma står bredvid. -Jag stal den här. -Jättebra att du erkänner sade han. Jag nästan grät.

Så tejpade han lakrisalen, den halva, med orangetejp. Priset då, som vi skulle till kassan. Sedan åkte vi från Brännborns och hem.. Sedan pratade vi inte mer om saken. Kanske bra, för min kriminella historik tog ett absurt slut, där och då.

Kan ni inte berätta, om ni har gjort något fult?

kramis

6 thoughts on “Min kriminalhistoriska historia..

  1. Helt rätt att köra tillbaka, avskräcker de flesta ungar. Kul att det var Brännborns, jag kan ju se affärerna framför mig, både den i Örkelljunga och Ängelholm, finns det fler? Ha det gott önskar en annan skåning / Marie

  2. Ja du det var ju rätt harmlöst men ändå en sedelärande upolevelse för ett barn😀. Jodå, jag har också stulit. Var mycket liten och gick med min mamma till kondiset där hon skulle handla. När hon var upptagen med expediten föll mina ögon på en oemotståndlig godisdisk. När min mamma vände sig om stod jag bakom disken och proppade i mig för fullt…. Sen fick ja försöka säga vad jag ätit så hon kunde betala det. Och hon var inte! glad. Haha

    • Hahah, din luring. Fast kan tänka mig att du var hiskeligt söt när du fann dig fort och passade på att käka järnet. Oskyldig? Nej!! Annars hade du inte tagit tillfället i akt när mamman din hade fokus på annat.
      Kramis sötnöt

Kommentera

