Sommarstuge mordet i Arboga, i bild.

EideBussruterjohanna möller

Är det mer än jag som följer rättegången i sommarstugemordet?

Är det fler än jag som förundras över denna mordiska kvinna?. Mannen till höger är mördaren till hennes far. Mamman överlevde knivattacken. Syftet var pengar. Mohammad, blev lovad ett giftemål i utbyte mot mordet. Han fick därmed bo kvar i Sverige. Det lär han ju få. Han har erkänt. Så livstidsstraffet ger väl en garanti i svenskt ungdomsfängelsestraff.  Med alla dess fördelar som det ger.

En utbildad socionom, som startar eget. Att ta hand om en ensamkommande pojke genererar 100 000 kr månad. Hon startade ett företag. Hon har legat med vissa pojkar, samt spelat in. Blir friad från detta. Det verkade frivilligt.

Exmannen Aki, dör under märkliga omständigheter. Hon är även häktad för detta. Försäkringsbolaget IF fattar misstankar, samt gör en egen utredning. Nu är hon även misstänkt för mord på honom. Hon har skrivit försäkring på honom, som hon vill ha ut, såklart.

Jag skulle kunna skriva en roman om det här. Det framkommer mer och mer..

Men jag hoppas att Johanna Möller döms för livstid.  Anstiftan till mord, brukar ge samma straff.

kramisar

 

7 thoughts on “Sommarstuge mordet i Arboga, i bild.

  1. Besynnerliga saker händer – man kan inte begripa vad det är som får folk att göra bestialiska saker, till synes helt samvetslös. Girigheten efter pengar? Usch.
    Brukar med stort intresse följa GW:s mord på tv. Förra avsnittet handlade om en äldre man som mördades, en dottern och hennes man (?) grävde ner kroppen och fortsatte sina liv som om inget hänt… 😦

  2. Tidvis har jag följt mordutredningar och häpnat över ondska och galenskap.
    Denna har jag inte följt så, blev väl knäckt av Lisa Holm-fallet här på Kullen, följde det minutiöst. Usch, vill inte ha dem i mina drömmar, brrr.

    • Jag och min mamma följde oxå Lisa Holm fallet miniutiöst. Väntar bara att Nerijus B, ska förflyttas till Litauen nu.
      Vi var i Kinnekulle förra sommaren. Vi fikade på cafe klostret i Blomberg, där hon arbetade och lade blommor vid hennes träd.
      kramisar

Kommentera

