Balkongen börjar att ta form.

Jädrans så tufft det var att klippa bambun. Fick låna Dolfs plåtsax. Sedan hade han ståltråd och sådant.

DSC_1299

Nu slipper jag det komunalgula. Det är faktiskt varmare på balkongen nu. Säkert bra för tomaterna och suchzinin. Jädrans vad de växer. Okej. En kruka där uppe på sne. Får göra om..

DSC_1305

Soffa mittemot. Fick köksdynor av min bästistant, som gick bort. Så de ligger där under. Här kan jag ligga, och mysa. Måste hitta ett parasoll bara. Solen är här hela dagen.

Golvet ska målas. ( läs när Dolf pallar)

DSC_1301

Har varit på Sahlgrenska igen för sårskada. Men det var inte så allvarligt. Gäller bara att ha koll. Det här ska vårdas inom två veckor. Bytas vart tredje dag. Det är någon slags rund sak i plåstret som är kletigt. Den får man inte vidröra när man byter.

Fördelen är att man alltid får värsta pedikyren på köpet. Nyslipad och klippt. Bäbisfötter. Den medicinska fotvårdaren är så jäkla trevlig, och proffsig så att jag skulle kunna vara hos honom varje vecka. Nu när jag ringde om såret fick jag tid inom två timmar. Fantastiskt.

kramisar

6 thoughts on “Balkongen börjar att ta form.

  1. Det är väl underbart att ha en mysig balkong! Tycker jag med 😀 Helst skulle jag vilja ha haft lite mer vindskydd, men det är nu som det är. Inglasat är ju drömmen, då gör man som man vill.
    Sköt om tån!
    Kram!

    • Inglasat innebär att putsa fönster. NEEJ.
      Jag bor 7 våningar upp. Men det är väldigt vindstilla konstigt nog. Sitter oh myser på min bohemiska balkong just nu.
      kramisar finis

Kommentera

