Snacka mat i Göteborg.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska börja. Man testar ju på lite löpande.

Jag och väninnan Christelson tog en härlig tur i fredags. Gott väder. Vi tog oss en båttur till en tysk festival. Ölfestival. Kan säga att resan dit var trevligare än upplevelsen. Vädret var underbart.

DSC_1261

Christelsons Bayerska pommes för fyrtio spänn.

DSC_1262

Min schnitzel i bröd. Sextio kronor. Jäkla konstig. Bayersk..

DSC_1277

Bayersk musik. Behållningen.

Igår var vi ute på krogen. Tänkte att jag inte orkade. Så jag beställde hem mat. Ahh. mousakka. så gott

Kommer hem till Dolf och lyfter på locket.

DSC_1279

pastarör. Intorkat, med fyra suchchinis eller något. Det är väl ingen mousakka.. skitsur. ( får kolla igenom stavningen imorgon)

Men Dolf blev inspirerad. Fasen vad gott med Mousakka.

På morgonkvisten stack han ut och handlade.

DSC_1281

Gratängen såg ut så innan ugnen. Gött, gött. Massa fetaost. Det doftade färs, vitlök, samt färska kryddor.

DSC_1280

DSC_1282

Vansinnigt gott.

kramisar

 

 

2 thoughts on “Snacka mat i Göteborg.

    • Jag läste om inlägget nu. Förstår att det verkar som vi har tagit båten till Tyskland. Men det var en tysk festival i Göteborg. Vi tog Älvsnabben, en båt som går vid älven. Kollektivtrafik. Det var soligt och fint.
      kramisar

Kommentera

