Att vara nyfiken.

Jag tror att det ligger i människans natur. Att vilja veta andra människors angelägenheter. Jag har upptäckt spänningen, hur man vill veta.

Härom dagen stod jag och Dolf i en kö. Han hade varit på resa, och hade en massa roligt att berätta. Men när vi väntade i kön på pressbyrån var det min tur.

-vet du vad som har hänt, berättade jag uppspelt.

Folk började vrida och vända sig. Nyfikna som bara den. Tappade lite focus, med tanke på den eventuella publiken, så svarade jag.

– Jag har tappat min navel. Jo det är sant. Den ramlade av. Folk kollade lite intresserat på mig. Lite sådär svennevis.

Intressant eller hur.

Vad jag egentligen ville berätta kan vi ta en annan gång.

kramis

 

 

4 thoughts on “Att vara nyfiken.

Kommentera

