Fråga Mickan.

Har ju varit ganska okry ett tag. Revben från januari. Innan dess några infulensor på raken, samt sedemera den svåra ketoacidosen. Är inte riktigt i form ännu. Varken mentalt eller fysiskt. Men jag känner mig glad, och ser fram emot en massa trevligt.

Men under tiden så tänkte jag köra det klassiska. FRÅGA MICKAN.  Ställ frågor, om allt mellan himmel och jord. Gärna flera. Kommer man på något i efterskott. Jajamen, bara lägg till. Privat, som ickeprivat. Jag svarar löpande.

stora kramisar

 

18 thoughts on “Fråga Mickan.

  1. Bra. Just nu sitter jag vid datorn. Höhö. Koldolmar på gång. Gubben kom just hem från Norge. Så jag kollar på durty dancing i datorn. Musik alltså. Shes like the wind. Medans han vilar.
    Koldolmarna kan vi ta sedan…
    kramisen

  2. Jag funderar på vad du är utbildad till , vet att du skrivit att du studerat en del. Hur länge har du och Dolph varit ett par ? Kram

  3. Ja. Vet inte hur jag ska börja.
    I högstadiet, så skulle man gå till syokonsulenten. Dietist tänkte jag. Då var jag inne på att läsa livsmedelstekniskt. Nää, säger hon. Det finns en utbildning i Ängelholm. Den heter kost och hälsa. Bättre då.
    När jag väl letar efter lokalen, så blir jag förvirrad. Då hamnar jag på vårdprogrammet. Men då förklarar de att kost och hälsa är en inrikting på sista året.
    Efter nästan två år, togs inriktningen bort.
    Så jag blev undersköterska. Tappade all lust till studier. Fick väldigt blandade betyg. Hatade skolan. Jag hatade praktiken som undersköterska. Hatade miljön.
    Sedan läste jag upp på komvux. Höga betyg. Företagsekonomi, samt annat.
    Sedan pluggade jag konstvetenskap i Halmstad ett år. Sedan blev jag sjuk. Gjorde en förändring, och flyttade till Lund. Pluggade beteendevetenskap ett år.
    Sedan pluggade jag juridik. Tänkte på framtida yrke. Så jag började med skatterätt. Blev sjuk och fick lägga ner.
    Så träffade jag Dolf, i ett gemensamt boende. Det är nog 11 och ett halvt år sedan. Så det är ju ett tag sedan..
    kramis

    • Funderar på konstvetenskapen intressant , målar du något nu? Vet att du höll på med något tidigare ? Är du fortfarande intresserad av kost ? Jag tycker det är jätteintressant hur det vi äter påverkar . Kram

      • Konstvetenskapen var väldigt intressant. Den är dock enbart teoretisk.
        Målar gör jag inte nu. Men däremot teckningar. Barnboksillustrationer.
        Är väldigt intresserad av kost och näringslära. Det är som du skriver, att vi påverkas. Men det är en Djungel. Har tid hos en dietist snart. Att goggla kan ge en massa olika svar…
        Kramis fina och glad påsk.

    • Den här frågan är jättesvår.
      Ganska nyttig att tänka igenom.
      Jag beskrivs som en glad och positiv person. Oavsett tillstånd.
      Jag upplever mig sådan med.
      Men när jag som mest gladast?
      Jag gillar trevliga möten. Det kan ge en massa positiv energi. Vänner, familj.
      Det finns en massa raderat här.
      Men när jag är vid havet, en ljummen kväll, eller dag, hundra meter från stugan . Med hund eller man, eller ensam. Basta, bada badtunna. umgås.
      Det är verkligen andligt. Gå längst med stranden för att handla färska frukostfrallor. Jag mår så gott då.
      kramis

    • GLAD PÅSK PÅ DIG MED, söötnöt.
      Är lite i vilostadiet fortfarande. Har varit lite svårt att komma tillbaka denna gången. Hoppas på att rulla igång bloggen snart.
      Hoppas att du har det bra. Hoppas att påskharen har hälsat på dig.
      Kramisar

      • Blogga gör man när lusten och orken finns. Påskharen bestod av en katt inburen till sängen imorse med ett litet paket runt halsen ( sur var han, ville inte alls vara med om sånt trams😂😁). Hoppas din Dolf-hare varit god mot dig🐥🐣💐🌸. Kramisen

    • Det som gör mig ledsen. Jo, när personer, uttnyttjar mina svaga sidor, samt vänder dem emot mig. Då blir jag arg och ledsen.
      Jag är en snäll och ganska naiv person.
      Jag blir även ledsen när någon ringer och gråter.
      Jag blir även glad lätt. Möten, samt vidare.
      Sist blev jag jätteglad, när systerdottern, sa hej och mitt namn. Bägge flickorna, jublar mitt namn.
      Det är glädje det.
      kramis

      • Tack för ditt svar 🙂
        Hoppas att dem saker som gör dig ledsen inte händer alltför ofta.
        Jag är också både naiv och snäll, men inte bara det. Jag kan vara ganska egoistisk också, och det dämpar nog både naiviteten och snällheten en aning. Samtidigt som det kan vara precis tvärtom, eftersom jag av egoistiska själ gärna vill bli omtyckt också. Det är nog inte bara jag som har många sidor att välja på och vilken sida som dominerar har nog med sammanhanget att göra …

        Men jag hajade till när jag läste det där om att ”någon ringer och gråter”. Själv har jag aldrig varit med om att någon ringt till mig och gråtit (förutom min mamma). Vet inte om det är tecken på att jag inte är tillräckligt snäll för att någon ska finna tröst hos mig … eller så är min empati inte tillräckligt synlig.
        Beroende på vad det innebär att någon ringer och gråter så ser jag det också som att det måste vara en ynnest att få det förtroendet. Det känns nästan som att jag saknar något där, för jag skulle vilja ha vänner som både kan gråta hos mig och som jag själv kan gråta ut hos, och det har jag inte.

        Glädjas åt det du beskriver förstår jag fullt ut. Ibland är det dem enklaste små saker som ger dem djupaste känslorna. Om mitt lilla barnbarn en dag säger ”mormor” åt mig, kan jag föreställa mig lyckokänslan. Jag hoppas att den dagen kommer.

        Kramis, och trevlig helg till dig vännen ❤

Kommentera

