Fina vän.

VARNING FÖR KÄNSLIGA BILDER.

Jag varnar, för jag själv vet hur äckligt det kan vara.

 

Hur fint är det inte att ha en vän i vårt och torrt. En vän som hälsar på i sjukhuset, som är villkorslös. En vän som jag själv ställer upp för hundra procent. Har givetvis fler än så. Men hon utmärker sig på ett speciellt vis. Nämligen att hon just är villkorslös.

Här försöker man göra rätt för sig. Bjuda på räkmackor och handla till henne, när hon har ont i ryggen. ” nej, nej, envisas hon” Hon är en enveten åsna!!

Vi har inte varit bästa vänner ens ett år. Men vi känner varandra utan och innan. Vi har vår lilla subtila humor gemensamt. En blick, så skrattar vi, i olika sammanhang. Skrattar så där inombords.

DSC_1150

lite trött, men glad. Den osminkade verkligheten..

DSC_1095

Christelzon på avdelningen.

DSC_1152

Har fått öppna sår på fötterna. Svullet. Ska till sjukhuset i morgon.

kramisar

9 thoughts on “Fina vän.

    • Jo. Ibland vill man hylla dem.
      Bilderna är inte så tydliga. Men det är bäst att varna. Själv har jag hamnat på bloggar, då jag får se sådant som jag inte vill. Senast en blogg, där någon skulle äta upp sin moderkaka. Där var en bild på en grönsaksgryta med moderkaka-bitar. Höll på att spy…
      kramis

  1. Såna vänner ska vårdas, det är underbart med en sådan klippa, en tvillingsjäl. Diabetes och sår på fötterna är ju som bekant INTE att leka med! Bra du ska till sjukan och ge dig inte förrän du får behandling, det kan ta tid. Men jag antar att du vet det redan😁. Sicket mög!! På ren skånska. Var rädd om dig nu när våren lurar bakom knuten🌺🌺

    • Faktiskt. Känns bra. Kände för att lyfta upp henne. Vi har dessutom haft en såkallad vän ihop, som är ett riktigt svin. Tejpade dörrar. Sjuk i huvudet.
      Kommer lite mysko grejer då och då . Släppte in henne en gång. NEJ, ush.
      Ska kolla fötterna imorgon, såg fel på tiden..
      Kramisen fina Stina

      • Jaaa den där dörrtejparen har du skrivit om för länge sedan. Tråkigt att må så dåligt så man gör så mot andra människor…. Lycka till med fossingarna🌺🌺

  2. Himmel, vad jag grubblar på vilka bilder du varnar för … hahaha
    ”Trött-söt” med underbara smilgropar på bilden med mössan … det kan ju knappast vara den?
    Är det finaste vännen på den andra bilden … det kan ju knappast vara den heller?
    Sedan tror jag att jag ser en suddig tå??? … Kan det möjligen vara den? 😀 Hahaha

    Skämt åsido, det handlar ju främst om din fina vän … och det är verkligen roligt att läsa om. Så oerhört värdefullt sådant är!
    Kramelikram

Kommentera

