Lilla dårhuset.

Imorgon får jag åka hem.  Äntligen.

Kvinnan bredvid mig har hållit låda ordentligt. Hon kallar mig Håkan. Hon pratar nonstop.  Hon tycker att jag är stygg.  Håkan,  du är sjuk i huvudet.  Håkan,  ska vi hämta bilnycklarna? Svara mig Håkan. Hjälp mig Håkan. Hela jävla natten. Personalen förklarar att jag är en tjej.  Nejdå säger hon.  Han har bara ändrat utseende.  HÅÅÅKAAAN.

Mannen mittemot är gammal,  men klar i huvudet.  Han tar bort sin blöja på kvällen,  ställer sig framför min säng.  Nattltröja  utan Något nertill.  Men det är ju ganska naturligt. Eller hur?

DSC_1089.JPG

Kramisen

4 thoughts on “Lilla dårhuset.

  1. Ja herregud din stackare jag blev så rörd av förra inlägget, vad du får kämpa alltid. Så glad att du får komma hem och att du inte var sjuk när du fyllde år utan hade det kul då!! Ditt rumssällskap verkar ju mindre kul, synd att man måste dela med så sjuka och dementa personer, det är tragiskt. De borde kunna lägga dig på en annan sal! Så rart av Christelzon att komma till dig, en riktig vän. Vila nu lilla Ada och stor styrkekram från Lund💜🌺🌺

    • Fina du.
      Jag är jätteglad att min födelsedag blev bra. Var faktiskt lite orolig att jag skulle bli sjuk just då. Men det kom två dagar senare.
      Christelzon är verkligen en vän. Hon har hälsat på varje dag. Tagit med sådant som jag behöver, rullat runt mig. ska skriva lite om fyrtioårskalaset sedan. Blev stressigt, så jag har glömt fota. Och många bilder finns folk med, som inte vill figurera i bloggen, tyvärr.
      kramisen

  2. Håller med ovanstående. Hur i hela friden har de tänkt med placering för dig? Borde de inte ha ett bättre förstånd än så? Stackars dig, men hoppas tantan är tyst i natt så du får sova. 🙂

Kommentera

