Tvära kast.

DSC_1085.JPG från att ha haft en trevlig fyrtioårsdag,  blev jag riktigt sjuk igen. Fick en rejäl ketoacedos i söndags. Den värsta som jag någonsin haft.  Kom till. Akuten med ambulans. Höll på att tappa medvetandet helt.  Trodde det var december.  Kunde inte mitt personnummer. Åkte upp till intensiven med livshotande ketoacedos. I ett dygn kämpade jag för mitt liv.  I ett rum med läkare sköterskor.  Du var döende sa läkaren i efterskott.  Fast då sa han att jag skulle klara mig. Men det var för att lugna.  Kunde nästan inte andas.

Sedan har jag flyttats till Mava,  medicinsk intensiva delning. Är helt omtöcknad i kroppen,  så jag har haft svårt för tal och att gå.  Men christelzon. Har varit här varje dag och kört runt mig i rullstol.

Nu går jag själv och får nog åka hem på måndag. Ligger på en annan avdelning nu,  och blir ompysslad, vilar,  och så.

Men jag skriver mer när jag kommer hem.

Kramisar

4 thoughts on “Tvära kast.

  1. Trodde du skulle slippa detta när du fick din mätare på kroppen ( glömt vad det heter ) . Väldigt glad att du mår bättre men fy vad du får gå igenom. Många styrkekramar hoppas du får må bra läääänge nu . Kryapådigkram

Kommentera

