Lite ”lökigt”

Detta med dialekter är ju lite intressant. ”lökigt” är inte det lite skånskt?

Igår skulle jag och kära Christelzon göra soppa hos henne. Eller snarare hon. Mitt i allt när hon står i sin Mussepigg-outfit. Inser hon att det fattas en gul lök.

Men vad tusan säger jag. Jag knötar väl till Konsum.

In på Konsum och hämtar en lök.

När jag väl ska betala inser jag att jag inte har kontanter. Två kronor säger den unge mannen. Fick betala med kort…

Jäkla pinsamt på något sätt.

 

dsc_1056

Löken.

kramisen

8 thoughts on “Lite ”lökigt”

  1. Hahahaha … det skulle jag också tycka. Attans retligt att inte ens kunna slänga fram 2 kr … hur mycket man än ”glaner i plonkan” … för att bjuda lite på min egen dialekt 😉
    Kramis

  2. Haha….äh, skit i det. Finns nog fler än du som fått tatt fram kortet för småpengar hihi.

    Jadu..dialekter kan vara ett problem…jag har själv lite svårt att förstå mig på skånska å sen så får jag så ont i skallen om jag lyssnar för länge på den dialekten ….undra varför haha.

    Kram härliga vän.

  3. Ja, för den löken ;)Jag har nästan aldrig kontanter heller. Och de flesta vill ju inte ha lösa pengar. Men jag förstår dig. Två spänn. Haha!
    Jag har faktiskt betalat 10 kr med kort, vad göra?
    Kram 💗

Kommentera

