Lite fyrtioårsmingel.

salamirullar_farskost

Ska fylla jämt inom kort. Så vi ska ut på restaurang på avenyn, tänkte jag. Ett gäng, med nära och kära.

Men många kommer långväga, så jag har börjat att planera ett mingelparty hos mig före. Lite drinkar , samt tilltugg. Ska kolla in lite partyhattar, ballonger och så. Ska se om jag kan köpa en massa ballonger som det står fyrtio år på. Sugrör med glitter. ser framför mig hur en massa ballonger hänger i taket. Hur jag har gnuggat dem, i håret så de sitter där. En massa på balkongen…

Drinkarna kommer att bli varierade. Alkoholfria, samt med en liten stänkare, heheh.

Men nu till drinktilltuggen. De här med salami, hyvlad gurka, samt färskost, kommer jag att göra. Glutenfria, plus att man kan köpa laktosfri ädelost.

En annan favorit som den glutenfria, laktosfria missar, är sesambollarna. Svingoda. Blandar smördeg med västerbottenost. Rullar in en oliv, pipimento, med lite feta ost. Rullar i små bollar, med sesamfrön. In i ugnen. Svingoda. Lite flaggor på eller annan fröjd för ögat.

Finns ju massa grejer man kan fixa. Tänkte ha frukt till. Vindruvor, avokado och så. Tomatnyckelpigor, till liten och stor.

Nu söker jag tips på bästa drinktilltugget. Hjälp mig gärna.

kramisar

 

4 thoughts on “Lite fyrtioårsmingel.

  1. Så roligt det låter, gott och trevligt! Passar på att säga GRATTIS i förskott!🌷🌺🌺🌷🍾. Att bara lägga ut serranoskinka på en plåt i ugnen en stund och sen bryta till chipsbitar till drinken är väldigt enkelt men gott. Jag hoppas du får en riktigt minnesvärd dag tillsammans med alla gästerna:). Förväntar mig såklart haha, ingen press, lite bilder på allt det roliga. Stor kramis

  2. Tack för grattiset i förskott.
    Vilket bra tips, Blev jätteglad.. Passar till det andra. Det tänkte du säkert på. Omväxling. Ska fixas,
    Klart att det blir bilder.
    Kramis på dig fina Stina

    • Försöker få en liten variation. Vi ska ut och äta hela gänget sedan. Men eftersom många kommer långväga, tänkte jag att detta kan bli en lösning. Förlänga allt lixom. Lite som en förrätt.
      Dessutom kul och kreativt, att testa att göra sådant..
      Älskar sådant. Blir det över kan jag fira mina fyrtio i dagar… Gött
      kramis

Kommentera

