Att vara synsk.

För någon vecka sedan låg jag ner, och höll på att somna. det är då det händer. Jag ligger i gränslandet mellan vakenhet och sömn. En scen spelar upp sig. Oftast under detta gränsceniarium.

Jag står utanför mitt hus, och ska hem. Då står det en jättekyrka i brunt trä framför mig. Precis utanför mitt hus. Jag tittar på kyrkan. Då ser jag en flaggstång, med halv hissad flagga. Jag har berättat detta för syrran, samt Christel. Någon kommer att dö. i mitt hus.

I dagarna dog min kära granntant. Maggis.

Har lite påhälsningar då och då, av olika personer. Jag har slutat att bli rädd. – Vad vill du ?kan jag kaxigt säga. Så försvinner man.

Personer i min omgivning kan uppfatta mig som creapy. Detta beror ofta på att de ställer en fråga och får ett utförligt svar. Ett svar, som de inte förväntat sig. Ett svar som innehåller ,  en fråga som ingen anade.

 

kramisar

11 thoughts on “Att vara synsk.

  1. Jag är också i gränslandet ibland och får till mig scener. Men har inte lyckats ”se” sjukdomar och död, och vill nog inte, kanske därför.
    Däremot känner jag ofta på mig saker, följer känslan liksom.
    Lördagskram söta 💚

  2. I gränslandet, brukar jag få se människor, som jag senare möter. Död, brukar jag inte se. Men denna gången hajade jag till och satte mig upp. Det var så tydligt. Förstår inte varför jag skulle veta.
    En väninnas ansikte dök upp en gång. Då födde hon
    En gång såg jag en kalender. 28,e den månaden. Då hamnade jag på sjukhus med svår ketoacedos. Man blir lite konfunderad efteråt.
    Jag misstänker att du har det där. Man bara vet lixom.
    kramis på dig.

  3. Jag tror på dig, i mellanlandet mellan vakenhet och sömn kan man nog komma i synskt tillstånd. Jag får tyvärr ibland panikångest då (utan att bli synsk), jag får för mig att jag kvävs el dyl.

  4. Vad läskigt! Särskilt när det är såna saker. Jag ska tydligen vara öppen och medial på nåt vis. Men jag har aldrig upplevt något sånt där så att jag är synsk. Det måste vara läskigt. Kram

    • Exakt, så sa syrran . Läskigt. I somras när jag var hos henne, fick hon ett sms, från min styvfar som skulle bo i en familjestuga, lite längre bort. Då tittar jag på henne och säger vad det står. hon tittar tillbaka, och läser upp. Exakt. Ordagrant.
      Att vara öppen och medial gör inte så mkt. Bara det att man känner andras känslor så mycket att man har svårt att sortera. Men jag vill inte se död.
      kramisen

      • Ja jag förstår det. Jag kan också känna andras känslor o känna på mig saker men inte död o sånt o riktigt på det sättet. Förstår att du inte vill se död.Det är ju jobbigt att hantera. Kramis

    • Jag kan bli rätt förbluffad. Oftast hittar jag förklaringar. Naturliga sådana. Men ibland är det övertydligt. När jag ser ett datum exempelvis ett datum i förskott.
      Märkligt fenomen. Inget som jag vill se direkt. Förstår inte heller varför jag ska veta..
      kramis

Kommentera

