Julbilder, del två.

Julen har varit jättemysig. Har ätit massa finsk julmat som jag lagat. Gött.

dsc_0881

Tänkte inte fota allt. Blir bara en massa brun mat.

dsc_0842

Gjorde en fin krans. Fick ta en lampsladd. Dolf hade ingen tjockare lödtråd, som han sade..

dsc_0903

Balkongdörren har inte blivit fixad ordentligt, så vi har fått fixa… Jäkla storm dessutom. Tv,n lade av innan julafton. Ingen kalle. Skönt att slippa hjärntvättandet tyckte jag..

dsc_0877

Men jusses. Konstig bild. Ser ut som hamsterbilder. dolf har tagit. Från ovan.. Mössan har jag fått från morsans jobb…

god fortsättning. Vad har ni pysslat med?

 

9 thoughts on “Julbilder, del två.

  1. Hamsterbild😁😂. Ånä en sån gullig liten köksa🤗. Det var ju skönt ni slapp Kalle, är så grymt trött på det, fast trist o köpa ny tv.. Snygga köksstolar föresten!! Men vad ÄR den bruna maten, vad döljer sig i dunklet under det bruna täcket? Kramadn blev jättefin och julig tycker jag, bra jobbat. Själv har jag utfodrat svärmor😂m fl gäster, ätit, promenerat, jobbat lite, ätit😱, osv. Tycker nyårsafton är roligare än julafton. Med hopp om ett nytt år o nya äventyr. Håller med dig, sån jädra storm…..kram

    • hatar bilden. Va fan kom kinderna ifrån??
      Ja. Tråkig utgift med tvn. Kollar faktiskt inte så mycket, men ändå.
      Det är många som gillar stolarna. Köpte dem för många herrans år sedan på Bolagret, som inte finns längre.
      Nu ser jag att jag inte skrev närmare om den bruna maten. Det är olika lådor. Nästan som pate. Leverlåda, rotfruktslåda. Sedan har jag gjort karelsk stek. Köttgryta, m lagerblad, lök, kryddpeppar, morötter. Enligt tradition ska man ha potatismos och gele till. sketgott.
      Dolf gör sin goda janson. Allt ser tyvärr brunt ut. Så jag la inte ut alla bilderna, hahah.
      Låter som du har haft det trevligt. svärmorsan med, heheh.
      Kramis så länge fina Stina

Kommentera

