Vindsäventyr.

I dessa tider brukar man ju besöka vinden. Tänkte inte pynta så värst i år. Men jag tänkte på min megalykta, som kopparsprejades förra året. Dolf hade handlat, samt tvättade samtidigt. Så jag skulle leta efter honom.

Det var tänt på vinden. Jag babblade med morsan i telefon samtidigt.

Men när jag skulle ut hade låset hängt sig fullständigt. Försökte på alla möjliga sätt. – Mamma jag skämtar inte. Jag kommer inte ut…Det här är fan inte klokt..

Min fina mamma fick ringa bostadsbolaget.

Kvartersvärden som var i krokarna fick komma upp. Låsa upp, samt fixa felet. Det var inte länge sedan jag gjorde felanmälan. Där står jag i rosa mössa, samt halsduk. Han log som vanligt. Ringde mamsen som han lovat, och sa att nu är hon fri som fågeln….

Den fria fågeln har dock upptäckt att balkongdörren inte går att stänga, trots åtgärder. Ytterdörren är svår att låsa. Så jag ville inte ta upp det just då. Var faktiskt lite chockad, när jag kom ut. Får ringa om det på måndag. ”dörrMickan”

Orka!

Ska man skämmas en smula?

kramis

4 thoughts on “Vindsäventyr.

  1. Men jösses vad du är äventyrlig av dig. Bärs du inte genom skogen av stiliga män så blir du inlåst på vinden😁. Hoppas du hade mer på dig än halsduk och mössa 😂😂. Men ytterdörren, fixa den så fort det går! Kram på dig kära äventyrerska💜

  2. Ryaskogen. Det lär jag inte glömma. Raveparty och allt.
    När jag stod där och försökte på massa olika sätt, att få upp låshelvetet, kom tankarna till Ryaskogsincidenten, räddningsinsatsen. Nu var mamma i luren, men mitt batteri var svagt. Tänkte Neeej, inte räddningsinsats.
    Ryaskogsambulansmannen. Han berättade att de fick rädda en tant från en tvättstuga, där låset hade hängt sig. Känns som en liten tröst, hahah.
    Tänk om granntanten, skulle upp och hämta julpynt. Ingen mobil. Där kunde hon vråla, utan att någon hörde henne…
    kramis

Kommentera

