Högtryck..

Vad gör man i dessa högtryck, juletider. Själv har jag varit sjuk, i flera veckor.

idag var jag ute i fina vädret. Kollade lite fönster, pynt och så. Ingen hets har infunnit sig, detta år. Pallar fan inte..Christelzon ska köpa glödlapmor till hennes mörka hall. Hallen där man slår ihäl sig om man vänder sig..

Utanför kikat jag in..

dsc_0806

Den fulaste adventstake jag någonsin sett. Här säljs dammsugare med.

Vi käkade lite gott sedan, hos mig.

dsc_0808

Omelett, med tonfisk, ost, tomater, lök.Persilja Och ja. Christelsons habits, vitlöksbröd..

Har börjat kolla mitt blodtryck hemma. Har ju haft abnorma värden. Typ 140/200. Nu ligger dem normalt. Kolla, kolla. Skitglad Mickan. Vilopulsen är fortfarande jättehög dock.

dsc_0810

dsc_0809

kramisar

 

10 thoughts on “Högtryck..

  1. Ja, vad gör man? Jo, man planerar för ett göteborg-besök i mellandagarna. När har du tid? Jag kommer bara över dagen och tänker hänga på ett café (som jag hoppas att du ska föreslå) och dit får sedan folk komma som vill träffa mej och som jag vill träffa 🙂

  2. Tradigt (skånskt uttryck;) ) att du varit sjuk så länge…. Trycket ser ju kanon ut, pulsen hoppas jag lugnar sig en aning. Kan bara hålla med om att den ljusstaken var gräääsligt ful, hemsk. Haha. Det glädjer mig iaf att du och Christelzon äter gott och bra, det förgyller tillvaron. Var rädd om dig fina Mickis. Kramen från Lund

    • Absolut har jag hört order förtröden😂😬. Det ska man inte vara haha. Lönar sig inte.. Finns många roliga ord. Inte bara i Skåne har jag märkt fast i media verkar det väääldigt kul att härma just skånskan, med varierat resultat

  3. Minns att du och jag har talat om detta, vid tidigare tillfälle. folk, som är raljanta. Allt som är nedanför naveln, är skåne. Har bott i skåne i halva mitt liv. Är dock inte född där. Så jag har en väldig blandning på min dialekt. De flesta tippar på blekinge. Har knappt varit där.
    Född i småland, delvis uppvuxen i halland, samt skåne.
    Men det är så härligt med dialekter. Har bott i Göteborg i 11 år. En inom sjukvården frågade om jag inte hade bytt dialekt. Vilket trams.
    Har bott i Lund, som du, när jag läste. Norra fäladen, inkvartad.
    Tycker att folk som härmar dialekter är töntiga. Ger väl inga signaler om någon påfallande begåvning precis.
    kramisen

Kommentera

