Att vara störd för en dag.

Herrejösses. Jag har bommul i hjärnan. Känns som att en ensam hjärncell vandrar runt i mitt universum.

Allt som jag gör blir fel.

Idag tvättade vi. Samtidigt tänkte jag felanmäla vissa saker i ugnen. Lampan funkar ej. Ugnen blir ej varm. Handtaget till balkongen är sprucken. Tack och lov står kvartersvärden i källaren, vid tvättstugan. Så han säger att han ska titta till om en stund. Han är verkligen skitrevlig.

Christelzon berättade att hon ringt samma kvartersvärd för samma problemos. Hon hade tydligen bara haft barnlåset på. Hahah, tyckte jag.

  • Kvartersvärden kunde snabbt konstatera att knopparna var felsatta. Mickan har dragit ut, när hon har städat, samt satt in dem fel… Han log och satte in dem rätt. Lampan skulle han byta ut. balkonghandtaget med.
  • Men. Han har glimten i ögat. Jag skrattade åt mig själv.Så i dagarna skall allt vara fixat.dsc_0794Har gjort burgare. Godare än de såg ut. Fel vinkel.
  • Så står jag vid hallen. Lite trångt mellan ytterdörr, samt toadörr. Där hängs en del grejer. ”Häxan” min regnponcho, hade ramlat ner på golvet. Trött som fikon plockade jag upp den. Samtidigt gjorde det ont som fikon i min fot. AAAAAJJJ. Ett stort brev landade på min lilla fossiing.  Just då. Dolf skrattade i soffan. Stackars brevbärare tyckte han…dsc_0800Varmrörkt lax, med gött mos, och romsås.dsc_0795kramisar
6 thoughts on “Att vara störd för en dag.

Kommentera

