Säg det med en blomma.

Det där med blomsterspråk är jag inte så fiffig på. Eller är jag det?

Alla mina växter där hemma är döpta efter bloggläsare. Nästan..

dsc_0779

Galna hjärtväxten, som jag tar sticklingar av, heter Stina. Den galna kärleken..

dsc_0780

På balkongen, i ett vinterljus, hägrar plastblomman Rolf. Härlig och evig.

Blomman Bitta är väl omhändertagen av svärmor så länge. Den vattnas varje måndag kl två.

Men till ett problem.

dsc_0776

En vecka innan påsk, köpte jag videkvistar. Jag byter vatten, varje vecka. De lever än. Vecka ut, samt vecka in. de är inte intorkade. Senast idag satt jag och Cristelson och klappade dem. Pinfärska. Vem ska vi döpa dem efter? Kom med förslag…

kramis

 

14 thoughts on “Säg det med en blomma.

  1. Haaahaa ett gott skratt där, du är för skön:). Jag tackar för utmärkelsen till den galna kärleken och känner mig hedrad!!! Videungen kanske kan heta Bea, efter din mjuka goa hund du tog hand om ett tag, fast verkar ju redan döpt. Hur ser en Dolf-växt ut?? Fniss. Och en Mickisblomma??

Kommentera

