Nu börjar vi om.

Tänkte starta en ny blogg.

Vad skulle den heta? Vilken design ville jag ha? Vilket innehåll?

Slutsatsen blev efter diskussioner att mickandialog är bra. Designen reddle, med sina fina prickar, där alla har sin lilla personlighet, tilltalar. Mina fina..Mina fina som lojalt följer, och tillför något som jag inte från början förväntat mig. Vill jag inte förlora. Villkorslös kärlek. Tack Stina, carita, Bitta, Rolf, Marlene, Znogge, Bosse, Karin, annukka mflera, mflera.. det är ni som gör bloggen interaktiv. En blogg som blir ett rum där alla får plats. Det är det som jag gillar. Det är behållningen av bloggande enligt mig.

Jag tänkte  flytta bloggen. Men jag har tänkt om. Man behöver inte alltid flytta för att ändra om i sitt liv. Det kan räcka med att kasta ut, möblera om.

Så låt oss göra det. låt oss börja om.

Jaha. Hur ska man göra en fab blogg, med allt som det innebär. (hatar förövrigt amerikanska uttryck) hahah. Regelbundenheten är väl inte min starka sida. Det ligger inte i min person helt enkelt. Jag är inte speciellt pretentiös heller. Inte heller konsekvent, inte provocerande. Det är ett under att jag bloggar, egentligen. Men det fungerar ju uppenbarligen.

Så. Jag kommer att fortsätta. Vardagsbetraktelser i krönikeform, recensioner, kring restauranger, upptåg, hälsosam mat, mm.

dsc_0737

kramisar så länge

16 thoughts on “Nu börjar vi om.

  1. Vilket klokt beslut! För att ta till ett gammalt talesätt så är ”gräset inte alltid grönare på andra sidan”! Det gäller i stället att slå sig ner i den plätt man har och njuta av den 😉 Lägga ribban därefter 😉

    • Så roligt att du vill vara med. Jo den där blomman. Min svärmor har passat den länge. Hon ringer varje måndag då hon vattnar den. Samma tid. Hon bor i Mölnlycke, jag i Göteborg. Jo Bitta mår bra. Det kommer mer och mer skott. Galen blomma. Galet fin. Hon är nogsam, hihih.
      kramisen

  2. Klart jag vill vara med , kul att den blommar så fint ett gott tecken : ) Tänkte maila dig så småningom och berätta lite mer om förändringarna som vi skrivit lite om tidigare. Men jag står i flera nya val just nu så det blir lite senare. Har kännt mig som jag stått och stammat på samma ställe länge plötsligt händer allt på en gång och jag står inför många val. Det känns positivt även om det är lite mycket på en gång. Hoppas du har det bra med hälsan och annat runt omkring . kram

  3. Visst förstår jag din längtan till förändring. Jag har tappat lite av min förändringslust, men förr var jag ivrig på att ändra om i mitt liv då och då.
    Bloggen däremot, där vill jag böka om lite ibland, genom att ändra tema, bakgrund och färger. Däremot skulle jag aldrig radera. Bloggen är min backup för minnet, så det vågar jag inte.
    Har du raderat allt? Det var tufft! Modigt! 🙂
    Känns det rätt så är det rätt 😀
    Hänger gärna kvar hos dig, om du vill ha mitt sporadiska skrivande … 😉
    Kraaaaaaaaam, och lycka till med din uppfräschade blogg 😀

    • Ja. jag har raderat allt. Känns skönt. Bilderna ligger bevarade i bildbiblioteket. Biblioteket hade försvunnit om jag raderade hela bloggen. Så där finns ju minnen.
      Tack för att du vill hänga kvar. jag besöker ju din blogg med. vi har ju liknande intressen. Snart ska jag in och kommentera bilen, hahah.
      kramisen

  4. Goa fina Mickis.. Det behövs inga omvälvande förändringar, här inne är det alltid fint att vistas, oavsett om det handlar om matlagning eller att bäras av tjusiga män i uniform genom skogen 😘😂. Det är en bra kompott av livet som det är med sina upp-och nedgångar. Måste berätta att Morris börjat bli en smula senil den lille söte:). Han ”pratar”oavbrutet nästan men det är intet att göra åt. Haha. Men han mår bra. Hoppas du också mår bra trots dina besvär. Vi får la hänga med så gott vi kan;). Snart ”nollar” jag o ska till Stockholm o se Fantomen på operan. Ska bli väldigt kul. Stor kram du nyckfulla( tack och lov) lilla Ada

    • tycker själv att atmosfären härinne är go.
      Tänkte faktiskt på din katt häromdagen. Sedan satte jag mig utanför christelsons hus, på en bänk. Fick lågt socker. Då kom världens största katt. Stor som en hund. La sig i min famn. Ägaren kom ut. Men nej, katten ville gosa i min famn. Jättekatten.
      Jaså du ska nolla, hahahah. Det har jag inte hört förut. Berättade det för Dolf, Han har jobbat i Stochkolm i nio år, och han brast ut i skratt.
      kramisar

      • Gosigt det låter med katten, de känner av när man inte mår bra, mycket kloka djur, och egensinniga😂🐾. Jaa du att nolla är kanske typiskt skånskt att säga, jag vet inte. Det är ju praktiskt haha, så behöver man inte bry sig om siffran framför nollan hehe. Må väl den grå regnblåsiga söndag och jättestor kram🤗💜

Kommentera

